نکات جالب و شگفت انگیز در مورد پیتزا

هیچ وقت مردم ایتالیا فکر نمی کردند که در دنیا با سه چیز شناخته شوند . اولی ان ها فوتبال که اتفاقا در این ورزش  همیشه عمل کرد بسیار عالی را داشته اند و توانسته اند که همیشه جز بهترین ها باشند. دومی آنها اسپاگتی است که یکی از غذاهای خوش مزه در جهان است.اما سومی شاید به اندازه دو تا دیگر محبوب باشد شاید هم نسبت به دو تا دیگر بسیار محبوبیت اش فراگیر باشد و بتوان گفت که غذای خوشمزه ایی است آن هم پیتزا است.کمتر کسی است که در دنیا پیتزا را دوشت نداشته باشد و بخواهد در بین غذا های فست فودی  غذای دیگری را انتخاب کند. پیتزا شاید جز محبوب ترین غذا هایی باشد که همه سن آن را دوست دارند علاوه بران وقتی پیتزا وارد جامعه جهانی شد همه هر کشور بر اساس ذائقه خود موادی را به پیتزا اضافه کردند که بسیار خوشایند مرد خودشان باشد.

ولی با این وجود یک سری حقایق هیجان انگیز حول و حوش این غذای خاص وجود دارد که همه را شگفت زده می کند. برخی از این حقایق جالب از این قرار می باشند.

نخستین پیتزا در نپال

شاید خیلی از ما پیتزا را با نام ایتالیا بشناسیم، ولی یک نکته جالب در این خصوص این است که ابتدائی ترین پیتزا به دوران باستان بر می گردد. در تاریخ آمده است که مصری ها و یونانی ها یک نان پهن داشتند که رویش را با ادویه و روغن می پوشاندند. البته این غذا بسیار با پیتزاهای امروزی متفاوت است. پیتزای مدرن در اصل؛ در اواخر قرن 18 با اضافه کردن گوجه فرنگی در نپال تکامل یافت.

ولی اولین پیتزا در اوایل سال 1500 در نپال ابداع شده است. پیتزا در آن زمان به عنوان یک غذای ارزان از سوی مردم کم درآمد تهیه می شد. بر اساس تحقیقات William E. Macaulay Honors College در آن زمان تصور می شد که گوجه فرنگی سمی است و مردم کم درآمد نپال با اضافه کردن برش های گوجه فرنگی و پنیر بر روی خمیر، یک غذای ارزان تهیه می کردند که اکنون به نام پیتزا شناخته می شود.

البته بعضی ها معتقدند افتخار ابداع  اولین پیتزا متعلق به سربازان ساسانی است. در تاریخ آمده که سربازان ساسانی در جنگ سپر هایشان را روی شعله آتش می گذاشتند و با قرار دادن یک خمیر بر روی آن و ریختن مواد خوراکی مانند پنیر یا خرما، غذایی تهیه می کردند که بسیار شبیه درست کردن پیتزای امروزی می باشد.

  

نخستین پیتزا در ایران

رضا رئیسی فارغ التحصیل رشته کشاورزی از دانشگاه پلی تکنیک ایالت کالیفرنیا در سنت لوئیس ابیسپو در ششم بهمن سال 1347 شمسی اولین پیتزا فروشی را در ایران به نام ” پیتزا پنتری”  تاسیس کرد که به دنبال آن سه شعبه از این پیتزا فروشی در تهران و مشهد افتتاح شد. اولین پیتزا فروشی در آمریکا هم در ایالت منهتن در سال 1905 افتتاح شد.

پیتزای محبوب خانم ها

با وجود ان که 36% از کل سفارشات پیتزا در جهان، پیتزای پپرونی می باشد ولی بر اساس آمار ثبت شده؛ زنان پیتزای سبزیجات را بیشتر از هر پیتزای دیگر سفارش می دهند. همین طور جالب است بدانید که زنان انعام بیشتری هم نسبت به مردان پرداخت می کنند.

پیتزا بعد از همبرگر دومین غذای فست فودی است که در بین مردم دنیا از بیشترین طرفدار برخوردار است؛ البته به غیر ازآمریکایی ها.

خوردن پیتزا و کاهش خطر ابتلا به سرطان مری

اغلب ما انتظار نداریم که پیتزا به عنوان یک فست فود، غذای سالمی باشد، ولی بر اساس یک تحقیق ایتالیایی که در یک مجله بین المللی سرطان منتشر شده است، افرادی که حداقل هفته ای یک بار پیتزا می خورند، شانس کمتری برای ابتلا به سرطان دارند.

محققان حدس می زنند که به دلیل محتوای بالای سس گوجه فرنگی در لیکوپن، خطر ابتلا به سرطان مری با مصرف پیتزا کاهش می یابد. این محققان می گویند خطر ابتلا به سرطان مری در بین کسانی که به طور مداوم پیتزا مصرف می کنند، 59% کاهش می یابد.

حیوانات عاشق پیتزا

شاید برای شما هم جالب توجه باشد اگر بفهمید که پیتزا در بین حیوانات نیز طرفداران پروپا قرصی دارد که حاضرند برای پیدا کردن یک برش پیتزا، متروهای شهر را بگردند. موش پیتزا یکی از همان حیواناتی است که در متروهای شهر نیویورک به دنبال تکه های دور ریخته پیتزاست. روباه هم یکی دیگر از حیواناتی است که به جای پیدا کردن برش های پیتزا ترجیح می دهد تا پیتزا ها را بدزدد.

آمریکایی های عشق پیتزا

بیش از 93 درصد از آمریکایی ها حداقل یک بار در ماه پیتزا سفارش می دهند و این فست فود خوشمزه، غذای محبوب آمریکایی هاست. بررسی ها نشان می دهد آمریکایی ها به طور میانگین روزانه 73 هزار متر مربع پیتزا می خورند و این یعنی پیتزا بخش عمده ای از رژیم غذایی خوشمزه امریکایی ها را تشکیل می دهد.

آمار بیشترین مصرف پیتزا در روزهای بزرگ بازی 

شاید برای شما هم جالب توجه باشد اگر بدانید پیتزا هات اغلب فروش بیش از 2 میلیون پیتزا را در طول Super Bowl در هر سال ثبت می کند

پیتزا به عنوان یک غذای فست فود، خیلی راحت و آسان نیز سرو می گردد، شاید به همین خاطر است که در کلیه بازی ها غذای انتخابی بسیاری از دوستداران بازی، به احتمال زیاد پیتزا خواهد بود. تماشاگران در هنگام بازی ترجیح می دهند چیزی بخورند که نه تنها خوشمزه باشد، بلکه بتوان به راحتی آن را با دیگران شریک شد. برای آنها فرقی نمی کند چه سوپر بول باشد و چه فینال NBA، مهم یک برش پیتزا ست با یک لیوان نوشیدنی مورد علاقه که لذت تماشای بازی را صد چندان خواهد کرد.

پیتزای  12،000 دلاری گران ترین پیتزای جهان

لوئیس سیزدهم 12 هزار دلار قیمت دارد و در صدر گران ترین پیتزاهای جهان قرار دارد. این پیتزای فوق العاده که از  خرچنگ، سه نوع خاویار، موزارلای بوفالو، نمک صورتی استرالیایی و اسکویلا تشکیل شده است توسط استاد سر آشپز رناتو ویولا ایتالیایی تهیه شده است.

پیتزای صبحانه

شاید برای شما هم تعجب انگیز باشد که 36 درصد از آمریکایی ها معتقدند که پیتزا یک وعده صبحانه است. البته افراد زیادی در دنیا معتقدندکه پیتزای سرد طعم بهتری دارد. شاید امریکایی ها هم از پیتزای مانده شب قبل در وعده صبحانه استفاده می کنند.

پیتزای فضایی

دلیوری یک پیتزا در فضا، از آن خبرهایی است که نشان دهنده علاقه وافر زمینیها به این فست فود فوق العاده می باشد. در سال 2001، آژانس فضایی روسیه بیش از یک میلیون دلار برای تحویل یک پیتزای شش اینچی به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرداخت کرد. فضانورد روسی، یوری اوساچوف، این افتخار را داشت که اولین فردی باشد که پیتزا را در فضا تحویل می گیرد.

کره ای ها در سال 2009 صاحب پیتزا فروشی شدند

به نظر می رسد این غذا توانسته دل رهبر کره شمالی، را هم ببرد. زیرا پیتزا پز های ایتالیایی را برای آموزش این صنعت به پیونگ یانگ فرستاد. البته وقتی کیم جونگ ایل، از حفظ مهارت‌های جدید ناامید شده بود، نمایندگانی را به ناپل و رم پرواز داد تا قبل از افتتاحیه بزرگ به تحصیل خود ادامه دهند.

جنگ جهانی دوم باعث جهانی شدن پیتزا می شود

قبل از جنگ جهانی دوم، فقط ایتالیایی ها عاشق خوردن پیتزا بودند. در جنگ جهانی دوم و زمان اشغال ایتالیا، سربازان متفقین به علت تمام شدن جیره غذایی شان، به خوردن غذاهای محلی روی آوردند. تجربه لذت بخش خوردن پیتزا برای این سربازان، باعث شد تا این غذای بی نظیر را بعد از جنگ به خانه هایشان ببرند و گامی اساسی در جهات محبوبیت جهانی پیتزا بردارند.

پیتزا خوردن از آن لذت هایی است که کمتر کسی پیدا می شود که به آن نه بگوید؛ البته به شرطی که خوشمزه هم پخته شده باشد. برای همین لازم است، در هنگام پختن پیتزا دقت کنیم و نکات مهمی را که نقش اساسی در طعم و مزه پیتزا دارند را رعایت کنیم. مثلا برای تهیه یک پیتزای حرفه ای، نباید بیش از حد ادویه بریزیم، چون دمای بالا ادویه ها را می سوزاند و تلخ می کند. موادی که هم روی پیتزا میریزیم، نباید از پنج ماده متفاوت بیشتر باشد؛ یعنی به غیر پنیر و سس که از مواد اصلی پیتزا هستند، می توانیم از سه ماده دیگر استفاده کنیم.

نکته مهم دیگر هم، سرو پیتزا در ظرف مناسب می باشد، ظرفی که متناسب با سایز پیتزا بوده و از سرد شدن سریع و یا خمیر شدن نان پیتزا جلوگیری نماید. قرار دادن پیتزای داغ بر روی کاغذ سینگل پیتزا با کیفیت یا همان کاغذ زیر پیتزا نیز کار هوشمندانه دیگری است که نه تنها مانع وا رفتن پیتزا می شود، بلکه طعم و مزه پیتزا را نیز حفظ خواهد کرد.

سرویس راینواز رایتل

شاید موسیقی برای بعضی ها همه چیز است و بسیاری از آهنگ ها برای مردم خاطره باشد و برای بعضی ها اهنگ ها زندگی آنها باشد. قشری از جامعه همیشه دوست دارند که از راه موسیقی کسب درآمد کنند و خودشان را در جایگاه بهترین نوازنده های تاریخ می دانند .این روزها اپراتور ها در حال استفاده از موسیقی برای سرویس آوای انتظار هستند. اما اولین بار این ایده توسط اپراتور ایرانسل انجام شد و بازخورد بسیار مثبتی را  در جامعه داشت و پس از آن اپراتور های سیم کارت از این ایده استفاده کردند. این سرویس یکی از بهترین و شناخته ترین شده سرویس اپراتور ها است.البته پیشرفت تکنولوژی و استقبال بی نظیر مشترکین از این سرویس باعث شده تا خدمات ارائه شده در  این سرویس، بسیار متنوع و هیجان انگیز باشد.

اپراتور رایتل به عنوان سومین اپراتور فعال در کشور ، سرویس آوای انتظار پر طرفدار خود را تحت عنوان سرویس راینواز در اختیار مشترکین دائمی و سیم کارت اعتباری رایتل قرار می دهد. در سرویس راینواز رایتل تنوع بی نظیری از موسیقی های کلاسیک، سنتی، پاپ، متن فیلم، سریال و ... وجود دارد که مشترکین می توانند با توجه به علاقه و سلیقه خود، راینواز مورد نظر خود را جستجو و انتخاب نمایند.

 

سرویس راینواز در ابتدا مانند همه سرویس های آوای انتظار؛ برای جایگزینی بوق تلفن همراه طراحی شده بود و کاربران با استفاده از آن می توانستند؛ لذت شنیدن یک موسیقی یا یک آوای زیبا را با مخاطبان خود شریک شوند، ولی امروزه این سرویس خدمات خاص و منحصر بفردی را ارائه می دهد که آنها را به چیزی فراتر از شنیدن صدای یک آهنگ تبدیل نموده است. مثلا یکی از قابلیت های کاربردی این سرویس، حالت های پخش آهنگ می باشد که امکان پخش موسیقی هم به صورت تک آهنگی و هم به صورت چند آهنگی را برای کاربران فراهم می کند. در حالت پخش تک آهنگی برای تمام تماس گیرندگان با مشترک؛ تنها یک آهنگ پخش می شود ولی در حالت پخش چند آهنگی، امکان انتخاب چندین راینواز برای تماس گیرندگان مختلف وجود دارد.

 

هزینه خرید هر راینواز برای یک بازه زمانی مشخص حداکثر، 5،000 ریال ( 500 تومان ) بوده و مشترکین رایتل می توانند در صورت تمایل با استفاده از روش های ذیل نسبت به فعال سازی این سرویس اقدام نمایند:

1.     مراجعه به  وب سایت راینواز به آدرس rbt.rightel.ir

2.     شماره گیری کد دستوری # 210 *  ( ستاره 210 مربع )

3.     ارسال دستور کد راینواز ON  به سامانه پیامکی 2030 مانند ارسال  133 ON به سامانه 2030

 

از بین روش های فوق ارسال کد دستور به شماره 2030 به عنوان آسان ترین و پرکاربردترین روش از سوی مشترکین اپراتور رایتل، شناخته می شود؛ به همین خاطر در جدول ذیل برخی از پرکاربردترین کدهای دستوری برای دسترسی به این سرویس را بیان کردیم:

 

 

علاوه بر قابلیت های بیان شده؛ در پورتال راینواز ( rbt.rightel.ir )  صدها، آهنگ و موسیقی روز دنیا موجود می باشد که مشترکین می توانند به صورت رایگان به آنها گوش داده و در صورت تمایل نسبت به خریداری آنها اقدام نمایند. زیرا در این پرتال برای راحتی مشترکین و سهولت جستجو، امکان جستجوی راینواز بر اساس نام صاحب اثر، نام آهنگ و کد آهنگ موجود می باشد.

گستردگی خدمات ارائه شده در سرویس راینواز رایتل بسیار هیجان انگیز و منحصر بفرد می باشد. برخی از خاص ترین این خدمات به شرح ذیل می باشد:

·        هدیه دادن راینواز به سایر مشترکین رایتل

·        کپی کردن راینواز با سایر مشترکین با استفاده از کد # 7 ( مربع 7 )

·        اختصاص یک یا چند راینواز به شخص یا گروهی از اشخاص در زمان دلخواه

·        عدم پخش راینواز برای فرد یا گروهی از افراد

 

هدیه راینواز:

هدیه راینواز به عنوان یکی از پرطرفدارترین خدمات این سرویس، به مشترکین رایتل این فرصت را می دهد تا در صورت تمایل آوای راینواز مورد علاقه خود را به دوستان یا عزیزانشان هدیه دهند. برای فعال سازی این سرویس، مشترک می تواند از روش های ذیل استفاده نماید:

1.     مراجعه به پورتال راینواز

2.     شماره گیری کد دستوری  # 210 * ( ستاره 210 مربع )

3.     ارسال پیام کوتاه با این دستور : شماره مشترک هدیه گیرنده + کد راینواز + Gift

 برای فعال کردن این هدیه نیز، هدیه گیرنده باید به قسمت پروفایل من مراجعه نموده و در بخش هدیه های دریافتی، هدیه خود را فعال نماید. هزینه هدیه خرید راینواز بر عهده هدیه دهنده باشد

 

نکات و قوانین مهم:

·        دوره اعتبار هر راینواز 30 روز می باشد که در صورت عدم حذف راینواز توسط مشترک، پس از پایان هر دوره به صورت خودکار تمدید می گردد.

·        هزینه خرید هر راینواز 500 تومان بوده و هیچ گونه هزینه اضافه مانند هزینه ماهیانه، هزینه فعال سازی یا هزینه تغییر تنظیمات را برای مشترک در بر نخواهد داشت.

·        هزینه خرید هر راینواز به صورت حساب پایان دوره مشترک سیم کارت دائمی رایتل اضافه شده و از حساب ریالی مشترک اعتباری رایتل کسر می گردد.

·        تنظیمات راینواز در شبکه تلفن همراه رایتل ذخیره میشود و ارتباطی با تنظیمات گوشی تلفن همراه مشترک ندارد.

·        در صورتی که مشترک تمایلی به تمدید سرویس راینواز ندارد، باید پیش از پایان دوره اعتبار آن، نسبت به حذف این سرویس اقدام نماید.

 

سرویس راینواز رایتل به عنوان یکی از جذاب ترین سرویس های این اپراتور به کاربران این امکان را می دهد تا صدای بوق انتظار در هنگام تماس را با یک آهنگ یا آوای خاص جایگزین کنند و نوای یک موسیقی را در چنین لحظاتی به مخاطبان خود هدیه دهند. استفاده از این سرویس در تمام گوشی هایی که قابلیت پشتیبانی از نسل سوم شبکه تلفن همراه را دارند، امکان پذیر بوده و مدل گوشی یا قابلیت های متفاوت تلفن همراه، هیچ اهمیتی در استفاده از این سرویس پر طرفدار ندارد.


سیم کارت های سازمانی همراه اول شامل چه شرکت هایی می شود؟

این روز ها دیگر  همه اپراتور های سیم کارت در تلاش هستند که همه مردم را راضی کنند. شاید یکی از مهم ترین کار هایی که اپراتور ها دارند این روز ها در حال انجام می باشند برای سازمان ها  است . یکی از اپراتورهای سیم کارت که در حال انجام برای سازمان ها است و بسیاری خوب دارد این کار را می کند اپراتور همراه اول است.همراه اول این روز ها در تلاش است که بتواند همه سازمان ها را با دادن بسته های بسیار با صرفه و دادن بهترین خدمات خود آنها را راضی کند و بتواند که ارتباط کارمندان آن شرکت را بسیار بالا ببرد .. بررسی ها نشان می دهد برقراری ارتباط بین کارکنان در یک نهاد، تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد نهایی آن نهاد خواهد داشت، به همین خاطر مدیران با نظارت مستمر و کامل بر این بخش می توانند کارایی شرکت را به میزان قابل توجهی بالا ببرند.

به همین منظور، اپراتور همراه اول به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور فعال در کشور، سیم کارت هایی تحت عنوان سیم کارت سازمانی در اختیار سازمان ها قرار می دهد که نه تنها هزینه های ارتباطی آنها را کاهش می دهد بلکه دسترسی به خدمات مختلف و سرویس های سازمانی را برای مشتریان ارتقا می بخشد و کارکنان می توانند برای عملکرد بهتر؛ با حفظ حریم خصوصی شماره سیم کارت های سازمانی خود را در اختیار مشتریان قرار دهند.

 

در همین راستا سازمان هایی که نیاز به بستر انتقال داده های مختلف دارند، می توانند با خرید این سیم کارت های سازمانی، علاوه بر استفاده از بسته های دیتای سازمانی از دیگر مزایا و کاربردهای فوق العاده این سیم کارت ها بهره مند گردند. سیم کارت های سازمانی همراه اول در دو نوع دیتا و عادی عرضه میگردد که متقاضیان می توانند بسته به نیاز و تمایل خود از هر دو نوع دائمی ( با ودیعه یا بدون ودیعه ) و یا اعتباری استفاده کنند. به طور کلی این سیم کارت ها در دست کارکنان شرکت امانت بوده و مالکیت سیم کارت با شرکت یا مجموعه مورد نظر می باشد که همین موضوع باعث مدیریت راحت تر و بهتر سیم کارت و پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی می شود.

سیم کارت های سازمانی دیتای همراه اول، با هدف تسهیل ارتباط با سایر دستگاه های اندازه گیر، مودم ها، انواع سیستم های کنترلی و به کارگیری انواع برنامه های کاربردی سازمان ها که نیاز به بسترهای انتقال دیتا دارد، به سازمان ها ارائه می شود که آنها می توانند برای مواردی که تنها ارسال و دریافت پیامک مد نظر می باشد از این نوع سیم کارت ها که بسته های سازمانی دیتا و سایر سرویس های مبتنی بر دیتای همراه اول بر روی آنها قابل ارائه میباشد؛ استفاده نمایند.

 

مزایای سیم کارت های سازمانی همراه اول:

·        فعال سازی و عرضه سیم کارت ها به صورت یکپارچه

·        امکان ارائه شماره های متوالی

·        امکان ارائه صورت حساب تجمیعی

·        امکان تعریف و راه اندازی بسته های سازمانی متنوع در مکالمه، پیامک و دیتا

·        ارائه قیمت های ترجیحی در خرید سیم کارت های سازمانی

·        صرفه جویی در زمان خرید

·        امکان ارائه پنل اختصاصی مدیریت شارژ سیم کارت های اعتباری در بستر اینترنت

·        امکان تخصیص اعتبار ریالی جداگانه به هر یک از کارکنان

 

سرویس شارژ گروهی سازمانی در راستای مدیریت هزینه های ارتباطی سازمان ها و صرفه جویی در زمان خرید شارژ از طریق یک پنل اختصاصی راه اندازی شده است که فرایند شارژ سیم کارت اعتباری همراه اول را تسهیل می بخشد. در مواردی هم که ارتباط مالی سیم کارت های سازمانی با حساب سازمان قطع باشد، مدیریت هزینه های ارتباطی به عهده استفاده کننده از سیم کارت بوده و شارژ گروهی این امکان را فراهم می کند که شماره مورد نظر به صورت یکجا شارژ گردد. البته در این سرویس امکان مشاهده مانده اعتبار سیم کارت های اعتباری هم وجود دارد.

 

علاوه بر این همراه اول امکان تخصیص مبلغ مشخصی جهت مصارف ارتباطی کارکنان و تجهیزات سازمان ها اعم از مکالمه، پیامک و دیتا را نیز فراهم نموده است. مزیت اصلی این این سرویس، تخصیص اعتبار ریالی، قابلیت پرداخت مبلغ مورد نظر سازمان در یک صورت حساب برای هر نوبت استفاده از سرویس است. البته امکان استفاده به دفعات در یک دوره صورت حساب گیری، امکان پرداخت بدهی انباشته سازمان به صورت چند مرحله ای، عدم محدودیت زمانی در استفاده از مبلغ اعتبار تخصیص یافته و تسهیل فرایند پرداخت هزینه های ارتباطی از دیگر مزایا و کاربردهای این سرویس می باشد.

 

شرایط خرید سیم کارت های سازمانی

بر اساس اعلام اپراتور همراه اول کلیه سازمان ها و مجموعه های متقاضی سیم کارت های سازمانی باید درخواست کتبی خود برای خرید سیم کارت های سازمانی بر روی سربرگ با مهر و امضا مجاز که در آن تعداد و نوع سیم کارت مشخص شده باشد، ارائه نمایند.

 

در صورتی که یک مجموعه تقاضای درخواست خرید بیش از 50 سیم کارت سازمانی را داشته باشد، لازم است نماینده تام الاختیار شرکت با دردست داشتن مدارک ذیل به فروشگاه های محصولات سازمانی در تهران یا شهرستان محل سکونت خود مراجعه کند:

·        تصویر آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی

·        آگهی آخرین تغییرات شرکت

·        تصویر گواهی ثبت نام مودیان مالیاتی یا مدرکی موید کد اقتصادی و شناسنامه ملی

·        اصل معرفی نامه فرد مراجعه کننده به عنوان نماینده شرکت در سربرگ رسمی با مهر و امضا مجاز شرکت

·        تصویر کارت ملی نماینده شرکت

·        آدرس، شماره تماس و کد پستی سازمان

 

نکات و شرایط مهم

·        قابلیت انتخاب شماره در این سیم کارت ها وجود ندارد.

·        با توجه به تعداد درخواست های شرکت، شماره های به صورت سریالی در اختیار سازمان قرار می گیرد.

·        سیم کارت ها به صورت فعال در اختیار سازمان قرار می گیرد.

·        در حال حاضر برای تعداد سیم کارت محدودیتی از سوی همراه اول اعلام نشده است.

 

سیم کارت های سازمانی همراه اول با تسریع و تسهیل برقراری ارتباط بین کارکنان شرکت به نوعی پاسخگوی کلیه نیازهای ارتباطی سازمان ها به صورت متمرکز هستند. با توجه به این که این سیم کارت ها مالکیت سازمانی دارند، استفاده از آنها در راستای مدیریت بهتر و بالا بردن عملکرد شرکت ها، نه تنها ارتباط مستمر و پایدار در شرکت ها را به همراه داشته است، بلکه در صورت تغییر سمت یا جابجایی کارمندان نیز خللی در ارتباطات سازمانی ایجاد نمی شود.

متقاضیان می توانند در صورت تمایل برای خرید آنلاین سیم کارت های سازمانی به فروشگاه سازمانی همراه اول به آدرس b2bshop.mci.ir مراجعه نموده و سیم کارت های سفارشی را در محل مورد نظر خود تحویل بگیرند. البته علاقمندان می توانند در صورت تمایل از ایمیل فروش سازمانی همراه اول به آدرس b2b@mci.ir نیز استفاده کنند.


مناسب ترین لیوان یک بار مصرف برای نوشیدنی های داغ

شاید در زمان های گذشته افراد وقتی می خواستن چیزی بنوشنند در ضرف های گلی می نوشند و بسیار برای آن ها جذاب بود ولی هر چقدر زمان گذشت و علم پیشرفت کرد شرکت های بزرگ کاغذ امده اند و بسیاری از مشکلات مردم را حل کرده اند. یکی از مهم ترین مشکلات که برای مردم حل کرده اند تولید لیوان های یک بار مصرف بود و خیلی خوب شد برای کسانی که می خواستند بیرون روند یا مهمونی های بزرگی داشتند.این روز ها لیوان های یک بار مصرف بسیار پرکاربرد شد و بسیار برای مردم خیلی خوب بود.این روز ها بسیار هوا سرد است و لیوان های کاغذی  بسیار برای نوشیدنی های گرم مناسب است و خیلی عالی است که نوشیدنی های گرم در ان ها بسیار گرم می مانند و می توانند که ساعت ها گرم بمانند که خیلی عالی و خوب است برای کسانی که می خواهند این روز ها بیرون روند.

ولی این روزها بنا به ضرورت، خیلی از عادت ها و خواسته ها تغییر کرده و بسیاری از ما مجبوریم تا چای های داغ و لب دو زمان را به جای فنجان های لب طلایی و کمر باریک در لیوان های یکبار مصرف بخوریم، به همین دلیل صاحبان فن هم دست از کار نکشیدند و برای مطلوب تر شدن شرایط نوشیدن چای در لیوان های یکبار مصرف، تلاشهای درخور و شایسته ای انجام دادند که نه تنها شرایط را بسیار بهتر از قبل کرده است بلکه با ارتقا دادن سطح کیفی و کمی لیوان های یکبار مصرف، دغدغه نوشیدن چای در این لیوان ها را به یک خاطره دلچسب و دوست داشتنی تبدیل کرده است.

در این مقاله ابتدا به مهم ترین فاکتور برای خرید لیوان یکبار مصرف برای نوشیدنی ها داغ می پردازیم و سپس به بررسی عوامل تنوع این لیوان های متنوع خواهیم پرداخت.

مهمترین نکته در خرید لیوان یکبار مصرف برای نوشیدنی های داغ:

از لیوان دوجداره کاغذی استفاده کنید

این لیوان ها به دلیل داشتن دو لایه ی کاغذی مانند فلاسک عمل میکنند لیوان دوجداره کاغذی از استحکام بیشتری نیز برخوردارند و بهترین گزینه برای روزهای سرد زمستانی می باشد.

تولید لیوان کاغذی دوجداره در ایران نیز انجام میشود و شما میتوانید با قیمتی مناسب اقدام به خرید این دسته از لیوان ها انجام دهید.

در اینجا به چند نمونه از تغییرات اساسی در لیوان های یکبار مصرف اشاره می کنیم:

·    تنوع در شکل لیوان های یکبار مصرف

در حال حاضر لیوان های یکبار مصرف انواع گوناگونی دارند، از لیوان های نیمه شفاف و شفاف گرفته تا لیوان های یکبار مصرف کاغذی و سلولزی، در رنگ ها و اندازه های گوناگونی در بازار موجود می باشند و افراد به فراخور مصرف خود می توانند آنها را تهیه می کنند. تنوع لیوان های کاغذی و لیوان های سلولزی که بیشتر برای نوشیدنی های داغ مورد استفاده قرار می گیرند، بسیار زیاد و قابل توجه می باشد.

·    تنوع در رنگ و مدل لیوان های یکبار مصرف

یکی از مهم ترین و زیباترین تغییرات ایجاد شده در ساخت لیوان های یکبار مصرف، تنوع فوق العاده زیاد این محصولات از نظر رنگ و شکل ظاهری می باشد.کاغذ استروک لیوان کاغذی هر روز با طرح های بیشتری وارد بازار میشود و دست ما را در خرید لیوان کاغذی باز میگذارد. این تنوع رنگ و طرح، در مدل های درب دار لیوان های یکبار مصرف نیز بسیار است.

علاوه بر تنوع در رنگ و مدل، لیوان های یکبار مصرف در اندازه های متنوعی هم ارائه می شوند که تقریبا پاسخگوی نیاز همه سلیقه ها و نیازها می باشد.

·    بالا بردن سطح کیفی لیوان های یکبار مصرف

در سال های اخیر، تلاش شده تا لیوان های یکبار مصرف ارزان تر اما با کیفیت تر تولید شوند. به همین خاطر فعالان این صنعت با ایجاد تغییرات لازم در فرایند ساخت و اضافه نمودن افزودنی های لازم، لیوان هایی تولید نمودند که در برابر مواد الکلی و اسیدی مقاومت لازم را داشته و از آن جهت خطری برای سلامتی ایجاد نکنند.

برای بالابردن مقاومت این لیوان ها در برابر گرما هم لیوان های یکبار مصرف گیاهی را به بازار عرضه نمودند که در آنها از نظر نحوه مصرف هیچ فرقی بین مایعات سرد و گرم وجود ندارد.

 

·    لیوان های یکبار مصرف بازیافتی

قطعا یکی از مهم ترین و بحق ترین دغدغه های دوستداران محیط زیست، یکبار مصرف بودن این لیوان ها می باشد که به عنوان زنگ خطری برای طبیعت پیرامون به شمار می آید. ولی خوشبختانه در حال حاضر لیوان های یکبار مصرف؛ 92 درصد خاصیت بازیافتی دارند که اگر به درستی جداسازی شده و در قسمت زباله های خشک قرار بگیرند، نه تنها طبیعت را از شر پلاستیک نجات خواهند داد، بلکه استفاده از منابع پلاستیک را نیز کاهش می دهند. زیرا پروسه ی بازیافت این لیوان ها چندان پیچیده نیست و از نظر هزینه نیز، بسیار کمتر از تولید مواد اولیه و یا پلاستیک خام می باشند.

البته در حال حاضر به خاطر پیشرفت های فوق العاده چشمگیر این صنعت و استفاده از موادی مانند ساقه نیشکر موسوم به باگاس، لیوان های یکبار مصرف از لحاظ فنی و کیفی بسیار ارتقا یافته و محصولات تولیدی نه تنها قابل مقایسه با تولیدات خارجی بوده بلکه در عرصه بین الملل نیز حرفی برای گفتن دارند.

به طور کلی لیوان های یکبار مصرف جزو کالاهای پر مصرفی هستند که تقریبا همه ما از آنها استفاده می کنیم. هر چند که استفاده از آنها در مجالس مختلف، بوفه ها و غذاخوری ها بیشتر متداول می باشد ولی همه ما در شرایطی که لیوان و یا فنجانی در دسترس نباشد، از این لیوان های رنگارنگ و زیبا برای نوشیدن انواع نوشیدنی ها ی داغ و سرد استفاده می کنیم. به همین خاطر این صنعت به عنوان یک صنعت پویا همواره در حال رشد بوده و انتخاب لیوان های یکبار مصرف بازیافتی باعث می شود تا این صنعت به سمت تولید لیوان های با کیفیت تر قدم بردارد.

علاوه بر این انتخاب یک محصول با کیفیت مقاوم در برابر گرما که هیچ گونه آثار تخریبی بر محیط زیست نداشته باشد، هم گام مهمی در راستای حفظ محیط زیست خواهد بود و هم سلامت و نشاط شما را در هنگام نوشیدن یک چای داغ در هوای سرد تضمین می کند.

نحوه حذف آهنگ پیشواز در کلیه اپراتورها

اپراتورها در طول سالها ارائه آهنگ پیشواز، کم کم امکانات متنوع و جذابی را به آن اضافه کردند که در نهایت این سرویس را به یکی از پرطرفدارترین و هیجان انگیزترین خدمات اپراتورها تبدیل کرده است. 

البته چندی پیش برخی از مشترکین از فعال سازی این سرویس بدون اطلاع و آگاهی آنها اعتراض کرده بودند. هر چند که این موضوع کمی بعید و دور از ذهن می رسد ولی محال و غیر ممکن نمی باشد، به همین خاطر پیشنهاد می شود، مشترکین به راحتی در چنین شرایطی نسبت به لغو این سیستم اقدام نمایند.

برای لغو سرویس آوای انتظار از سوی همه اپراتورهای فعال در کشور تمهیداتی اندیشیده شده که در ادامه به آن اشاره می کنیم و کاربران می توانند در صورت تمایل از آنها استفاده نمایند.

 

·        نحوه لغو آوای انتظار در اپراتور همراه اول

مشترکین اپراتور همراه اول از طریق سرویس آوای انتظار می توانند آهنگ پیشواز همراه اول مورد نظر خود را انتخاب و فعال سازند. البته در صورتی که مشترک بنا به هر دلیلی تمایل به غیر فعال سازی این سرویس را داشته باشد، می تواند از روش های ذیل استفاده نمایند:

1.     ارسال پیامک

در این روش مشترکین باید عدد 5 را به شماره 8989 پیامک نمایند تا سرویس آوای انتظار را غیر فعال سازند.

2.     استفاده کد دستوری

مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول می توانند با شماره گیری کد دستوری  # 223 * 10 * ( ستاره 10 ستاره 223 مربع ) این سرویس را لغو نمایند. 

3.     استفاده از تلفن گویا

مشترکین همراه اول می توانند با برقراری یک تماس تلفنی رایگان با شماره 9990 این سرویس را غیر فعال سازند. بعد از برقراری تماس، مشترک باید برای چند بار متوالی عدد 2 را شماره گیری کند تا در نهایت سرویس را غیر فعال گردد.

( کلید 2 برای دریافت منوی سرویس های ویژه، کلید 2 برای دریافت سرویس،کلید شماره 2 برای دریافت منوی غیر فعال سازی سرویس،کلید شماره 2 برای ثبت نهایی درخواست غیر فعال سازی سرویس)

 

·        نحوه لغو آوای انتظار در اپراتور ایرانسل

اپراتور ایرانسل خدمات مربوط به آهنگ پیشواز خود را از طریق سرویس آهنگ پیشواز در اختیار مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل خود قرار می دهد. مشترکین این اپراتور در صورتی تمایل می توانند به صورت دائمی یا موقت، نسبت به انصراف از خدمات آهنگ پیشواز اقدام نمایند. برای کلی حذف کلی چند آهنگی پیشواز ایرانسل مشترک باید کد ENS را به شماره 7575 ارسال کند ولی اگر کاربران تمایل دارند به صورت موقت این سرویس را غیر فعال سازند باید کد GHF را به شماره 7575 ارسال کنند.

 البته اگر مشترک از کد آهنگ آوای انتظار خود اطلاع داشته باشد، می تواند عبارت HZ را به همراه کد آهنگ به شماره 7575 ارسال نماید تا این سرویس برای او غیر فعال گردد. برای این کار لازم است ابتدا حروف HZ  را با حروف بزرگ تایپ کرده و سپس در ادامه و بدون فاصله کد آهنگ را را تایپ نمایید. مانند HZ100100

 

در صورت تمایل، برای آگاهی از کد آهنگ پیشواز، مشترکین می توانند کد دستوری # 7 * 777 * ( ستاره 777 ستاره 7 مربع ) را شماره گیری نموده و گزینه سرویس آهنگ پیشواز را انتخاب نمایند و در ادامه سرویس آهنگ پیشواز عادی را انتخاب کنند. در این قسمت کدآهنگ پیشواز مشترک به نمایش در خواهد آمد که کاربر می تواند با انتخاب گزینه حذف و تایید نهایی؛ آهنگ پیشواز ایرانسل خود را به صورت دائمی حذف نماید.

برای فعال سازی سرویس آهنگ پیشواز ایرانسل نیز مشترکین باید درخواست خود را به شماره 7575 ارسال نمایند.

 

دستورهای پر کاربرد در سرویس آهنگ پیشواز ایرانسل

عملیات

شکل دستور

عملیات

خرید آهنگ

کد آهنگ

100100

غیر فعال سازی موقت سرویس آهنگ پیشواز

GHF

GHF

غیر فعال سازی دائمی سرویس آهنگ پیشواز

ENS

ENS

فعال سازی ( در صورت غیر فعال بودن)

FA

FA

حذف تمام تنظیمات شما برای یک آهنگ پیشواز خاص

کد آهنگ ( فاصله ) HT

100100 HT

 

 

 

·        نحوه لغو آوای انتظار در اپراتور رایتل

مشترکین سیم کارت های رایتل خدمات مربوط به آهنگ پیشواز را می توانند در سرویس راینواز رایتل دریافت نمایند که در صورت تمایل به لغو این سرویس مشترکین باید کد OFF RBT  را به شماره 2020 پیامک نمایند.

البته علاوه بر روش های ذکر شده، اپلیکیشن های پر کاربرد همراه من، ایرانسل من و رایتل من نیز در اختیار مشترکین کلیه اپراتورها قرار دارد تا در صورت تمایل نسبت به فعال یا غیر فعال سازی سرویس آوای انتظار خود اقدام نمایند.